zondag 10 juni 2012

NCFHA Summer league

Terwijl het seizoen in Belgie al een tijdje gedaan is, komt hier iedereen op dreef en haalt zijn/haar stick uit de kast om nog eens tegen een hockey balletje te slaan.

Aangezien er enkel in de herfst een competitie is, vallen er niet echt wedstrijden te spelen, maar je kan het ganse jaar door naar pick up hockey gaan en zo je niveau wat op peil houden en dan zijn er meerdere keren per jaar deze mini leagues of toernooitjes dat georganiseerd worden.

Zo hebben ze dus in de maand juni een mini summer league ineengestoken en de opkomst is enorm. Aangezien college al bijna uit is en sommige mensen nog niet op vakantie vertrokken zijn, dagen er een heel resem hele goede speelsters op en zijn we met genoeg om een paar deftige wedstrijden te spelen.


Voor mij persoonlijk is dit de ideale manier om terug wat aan mijn fysieke conditie te doen. Terwijl een paar van mijn vriendinnen trainen voor de halve marathon, hou ik het liever op een meer afwisselende sport zoals hockey. Ik kan er ook niet aan doen dat lopen gewoon te saai is :)


Op een hockeyveld loop je zonder te beseffen van links naar rechts en krijg je gratis en voor niks een goede workout, geef mij dat maar liever dan te gaan rondjes lopen.


We leven ons goed uit, maar de warmte op het veld begint al snel zijn tol te eisen. Veel drinken en in de schaduw verkoeling zoeken is de boodschap... enige probleem is dat er rondom het veld niet veel schaduw te vinden is, maar dat lossen we wel op een vindingrijke manier op :)



Moe, voldaan, licht gedehydrateerd en met een mooi bruin kleurtje sluiten we de dag af. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten