zondag 22 juli 2012

Golden Gate tournament

De toernooitjes volgen elkaar snel op...

Omwille van de goede opkomst op vorige events, hebben ze het Golden Gate field hockey tournament nieuw leven ingeblazen.
Een mixed en womens tournament, gespreid over 2 dagen, op het Stanford waterveld.


Ik ben last minute gevraagd om mee te spelen met de Honey Badgers. Normaal gezien zou ik meespelen met D.A.D.A maar blijkbaar was er wat miscommunicatie. En aangezien we toch nog niet moe genoeg zijn, proberen we als vanouds in 2 teams mee te spelen en speel ik ook nog eens bij de vrouwen mee.


De eerste dag gaat het er stevig aan toe, ondanks de 31 graden, doet daar nog maar 10 bij als je op het veld staat...

's Avonds heb ik nog een Spaanse BBQ op de agenda staan, en ik slaag er nog net in om met de fiets van het veld, naar huis te rijden en terug naar campus voor een gezellige get-together tussen Belgen en Spanjaarden.


De volgende morgen is het pijnlijk om op te staan en opnieuw op het veld te gaan spelen... of het aan de inspanning en hitte van de vorige dag lag of aan het lekkere eten en drinken bij de BBQ laat ik in het midden.

We hebben het al bij al niet slecht gedaan en uiteindelijk spelen we de finale in het mixed tournament: Honey Badgers vs D.A.D.A.

 Het wordt een match met veel inzet, want iedereen (lees:vooral de mannen) wilt zich van zijn beste kant laten zien...


Achteraf bekeken was het ook wel eens plezant om tegen mijn medespeelsters te spelen :) Maar ik moet toegeven dat ik de jongste niet meer ben...we worden eervol tweede in mixed en ik krijg zowaar een  zilvere medaille mee naar huis, en we behalen ook nog eens de 4e plaats in womens division.


In totaal dit weekend heb ik 12x 25min in de bakkende zon gespeeld, dat kan wel tellen, maar het was ongelooflijk plezant en is zeker nog voor herhaling vatbaar (mits wat meer voorbereiding, betere communicatie en genoeg drank :) )



Geen opmerkingen:

Een reactie posten