maandag 16 juli 2012

Socal trip part 1: Long Beach

Zaterdag 14 juli - Maandag 16 juli

Na de Color run, nemen we een snelle douche en met nog wat kleur in ons haar, springen we in de auto om nog helemaal naar L.A. te rijden, want Olivier moet voor de ISMB conferentie in Long Beach,CA zijn en we hebben besloten om er een korte roadtrip van te maken.

Long Beach is het kleine broertje en de haven van Los Angeles, niet zo gekend bij het grote publiek maar de naam kan misschien een belletje doen rinkelen als ik het over de RMS Queen Mary of de Toyota Grand Prix heb (car race op de weg).


We komen bij valavond toe aan het congres centrum en hotel... moe van de lange rit, duiken we meteen ons bed in.

De volgende morgen start ik de dag met een korte verkenning rondom het hotel en het congres center. Leuke omgeving, maar ik ben toch blij dat Olivier binnen naar presentaties zit te luisteren en ik rustig buiten kan rondwandelen :)


De mist, altijd present in de zomer, begint stilaan weg te branden en het belooft een mooie warme dag te worden. Ik besluit om een vervolg te breien aan mijn actieve week en ga loslopen in de harbor met zicht op het cruiseschip 'Queen Mary', nu dienst doend als hotel...


In de namiddag doe ik het wat kalmer aan en besluit om op het strand wat uit te rusten na de lange rit van zaterdag en de Color Run.


Long Beach heeft een redelijk groot strand en het is altijd aangenaam om in de zomer een boekje te lezen in het zand. Ik had vanuit Belgie een paar 'Aspe's' opgestuurd gekregen en eindelijk kan ik eens op mijn gemak beginnen lezen. Maar het lezen duurde niet lang want er was redelijk wat commotie aan de waterlijn en bleek dat er een school dolfijnen aan het rondzwemmen waren op een paar meter van het strand...

Natuurlijk ben ik bij de massa gaan staan om naar de dolfijnen te kijken. Nadat ze stilaan te ver weg waren, had ik het plots veel te warm en ben ik wat verkoeling gaan zoeken vlak bij het hotel door rond te wandelen en wat te shoppen in het kleine 'shoreline village' met een lange snuistertocht in de geweldige piratenwinkel.


Ge ziet, de dag is zo voorbij als er veel te beleven valt... voor Olivier zat de eerste dag van posters sessies en talks er ondertussen ook op, en kan hij nog even de korte private guided tour krijgen met alle interessante plaatsen die ik vandaag heb ontdekt.

's Avonds genieten we van een mooie zonsondergang en goed eten buiten op een terrasje aan de jachthaven.




Een goede start van onze SoCal roadtrip... To be continued!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten