woensdag 29 september 2010

Back in Belgium part 2

Belgium, 8 - 29 September 2010 the sequel

Vrijdag 17 september 2010

Vandaag splitsen Olivier en ik onze avond op. Ik heb namelijk met Gwen en Ingrid, twee vriendinnen en teamgenootjes uit mijn hockeyteam in Leuven, afgesproken om de bloemetjes te gaan buitenzetten in Leuven, terwijl Olivier voor de collega's een good old fashion spelletjesavond organiseert.
Voordat ik naar Leuven vertrek, profiteer ik nog even dat ik nu een bad in de badkamer ter beschikking heb om een zalig warm bad met massa's schuim te nemen. Heerlijk ruikend vertrek ik naar de Oude Markt waar ik mij op een terrasje zet, ondanks het toch frisse weer en het lawaai van Leuven kermis. Na het eten in de Notre Dame, springen we nog de Entreprise binnen voor een laatste update van de recentste roddels/nieuwtjes en het plannen van Gwen haar bezoek in twee weken bij een stevige cocktail.


Zaterdag 18 september 2010

Olivier is uitgenodigd om mee te doen aan de vrijgezellendag van Jurgen, een van zijn beste vrienden die volgende week trouwt. Thierry komt Olivier heel vroeg 's morgens oppikken want de dag gaat door in Gent.
Ik ga vandaag een wedstrijd van mijn oude team bekijken en ik word tegen de middag ook opgepikt door Gwen, want blijkbaar spelen ze tegen Braxgata in Boom. Doordat ik de enige supporter aan de kant van Leuven ben, krijg ik meteen ook een extra opdracht erbij en mag ik babysitten op de kinderen van onze teamgenoten. Ik heb mijn handen vol met 3 nieuwsgierige meisjes en zie dus maar met een half oog de wedstrijd. Gelukkig winnen ze ook zonder mijn aanmoedigingen.
Als ik terug wordt afgezet thuis, is Olivier nog lang niet terug en dus bel ik alweer een andere vriendin op, Sarah ,die 200m verder woont, om bij te praten en we besluiten om samen te gaan eten in Brasserie 500 in Heverlee. Het bijpraten duurt wat langer dan gedacht en we worden bijna buitengekuist, zo doe ik ook hier in Belgie onze reputatie eer aan om bijna ieder restaurant te sluiten (wat een makkie is in de bay-area). We vervolgen onze babbel dan maar bij haar ouders thuis en zij zijn natuurlijk ook geinteresseerd in al onze avonturen dus beginnen we nog eens van nul alles opnieuw te vertellen waardoor ik uiteindelijk ver na middernacht thuiskom waar Olivier al een tijdje zit te wachten.

Zondag 19 september 2010

We springen in de auto om te verhuizen van Leuven naar Kruishoutem. We gaan op bezoek bij Olivier zijn ouders. En maken van de gelegenheid gebruik om nog te "nieuwjaren" met Olivier zijn meter onder het motto "beter laat dan nooit". Tegen 5pm gaan we verder op onze kleine tocht door Belgie, want we worden nog in Brecht verwacht bij Peter en Kris waar we gaan overnachten. Wanneer we toekomen zien we dat de kleintjes nog op zijn, omdat ze perse ons nog wouden zien, want ze zijn onze leuke momenten aan het zwembad in juli nog niet vergeten.

Maandag 20 september 2010 

Terwijl Olivier al om 5am is opgestaan om met Peter mee te gaan naar Rotterdam, slaap ik lekker uit en vul dan de dag met het overzetten en uitwisselen van foto's, shoppen in Wijnegem shopping center samen met Kris, maar we komen van een kale reis terug (buiten dan een portefeuille voor Olivier) Inderdaad, ik moest speciaal een portefeuille in Belgie komen kopen, want het formaat in de US is te klein om een belgisch rijbewijs in te steken. Hoog tijd dat ze hier in Belgie ook overstappen op het creditcardtype of dat ze het gewoon linken aan ons E-id. We gaan vroeg slapen want morgenvroeg sta ik mee op om mee te gaan naar Rotterdam.

Dinsdag 21 september 2010

Vandaag bezoek ik Rotterdam, aangezien Peter wel eens een demonstratie wilt geven van de 3D bioscoop op zijn werk en naar het schijnt is het zicht van zijn bureau eentje die ge moet gezien hebben. Helaas wanneer we toekomen hangt er een dichte mist en kan ik nog geen 5m ver zien. Het is zelfs erger dan de mist in San Francisco. De 3D bioscoop maakt wel veel indruk op mij. Ik heb geen zin om in dit weer de stad in te gaan, dus vul ik mijn tijd maar met het updaten van de blog die sinds onze vorige roadtrips al een tijdje achterloopt. Gelukkig trekt tegen de late middag de mist op, en kan ik toch nog genieten van het prachtige zicht op de haven en de Erasmusbrug. Tegen 4u is de zon helemaal doorgebroken en gaan we op een terras nog ene drinken alvorens terug naar Brecht te rijden.


Woensdag 22 september 2010

Vermits we nu in Brecht zijn, is het logisch dat we zeker eens binnenspringen bij onze tante klooster in Schoten. Ze is zeer blij ons te zien en we maken van de gelegenheid gebruik om onze trouwfoto's te tonen op de computer (het is er nog steeds niet van gekomen om een mooi trouwalbum samen te stellen). We geven Olivier nog een rondleiding van het terrein voordat we terug naar Leuven rijden. We doen er echter onmenselijk lang over om van Antwerpen naar Leuven te geraken door al de wegenwerken en de file voor het U2 concert dat vanavond in Brussel doorgaat. Helemaal geradbraakt ploffen we neer in de zetel na er 4u over te hebben gedaan.

Vrijdag 24 september 2010

Gisteren hebben we even congee genomen van ons druk reisschema en hebben genoten van een relaxe avond in wellness center. Vandaag springen we terug de auto in richting Deinze waar we opnieuw gaan 'nieuwjaren' maar deze keer bij de peter van Olivier.

Zaterdag 25 september 2010

Hop naar Merelbeke, want vandaag geven Jurgen & Regina hun ja-woord in het gemeentehuis van Merelbeke. Het is duiveltjeskermis en als echte Californiers komen wij aan met zonnebril op de neus voor die paar zonnstralen die door het wolkendek priemen. Al onze vrienden zeggen ons dat we geen haar veranderd zijn buiten 2 dingen, de zonnebril en de iPhone :)
Het is een geweldig avondfeest in een hoeve, maar onze jetlag is helaas uitgewerkt dus houden we het om 3am toch voor bekeken.

Zondag 26 september 2010

Vorige week was het Nero wafelenbak bij mijn familie, vandaag komt iedereen van Oliviers familie naar Kruishoutem om nog eens gezellig samen te eten en spelletjes te spelen. Tegen 5pm gaan we allemaal samen supporteren voor Oliviers zus die begonnen is met te basketten. Ze hebben daar in Wevelgem nog nooit zoveel enthousiaste supporters gehad die voor één speelster komen kijken, maar gelukkig weten we ons nog te gedragen en vertonen geen hooligangedrag zoals bij de laatste NBA games. We proberen wel een mexican wave te starten, zonder succes :)

Maandag 27 september 2010

Er is weer een heatwave in de Bay-area en ik bevries hier in Belgie, regen en koude, no offense, maar ik ben toch blij dat we binnen 2 dagen terug naar sunny California vliegen. De laatste 2 dagen is eigenlijk de hoofdreden voor Olivier zijn bezoek aan Belgie want hij heeft een conferentie in Gent.

Woensdag, 29 september 2010

Vandaag zouden we normaal in de morgen terug vertrekken naar San Francisco, maar een paar flightcontrollers van Belgocontrol beslissen er anders over door sinds gisteren te beginnen staken en dus heel het vliegverkeer van en naar Zaventem plat te leggen.(in de US zou het niet waar geweest zijn) Uiteindelijk kunnen we toch nog vertrekken maar ipv in de voormiddag, zitten we pas om 4:30pm in de lucht. Door deze vertraging is de connectie in Chicago ook niet evident, gelukkig heb ik nog juist de redeye naar SF, waar ik toekom om 11pm. Olivier laat mij achter in Chicago om rechtstreeks door te vliegen naar Houston waar hij voor het werk moest zijn.

Het was heel plezant om nog eens in Belgie te zijn, maar ook heel vermoeiend.. Met al die bezoeken en onze checklist van te eten dingen, hebben we zelf nooit moeten koken en hebben we ten volle kunnen genieten van het weerzien van vrienden en familie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten