zondag 8 april 2012

Skiën op Pasen

We rijden voor de laatste keer deze winter/lente richting Tahoe om nog eens op de latten te staan.

Het heeft weer wat bij gesneeuwd, maar het skiseizoen loopt ten einde en de sneeuw is iets te laat gevallen dit jaar. Het is al Pasen en dat is het startschot voor een nieuw seizoen van buiten activiteiten. De meeste mensen hun huurcontract voor een chalet loopt ten einde en iedereen heeft al andere plannen gemaakt in en rond de bay area om zijn vrije tijd in te vullen. Fietsen, mountain bikes, surfborden en kites werden al uit het opslag kot gehaald en staan klaar om weer intensief gebruikt te worden... Tijd dus om de skijas, handschoenen en sjaal terug op te bergen na dit weekend. Deze keer gaan we met Arne en Mireille mee en logeren wij in hun cabin, die ze nog voor dit weekend ter beschikking hebben.

Zaterdag 7 april 2012

Olivier heeft nog een skiles tegoed in Squaw, dus we zetten hem 's morgens vroeg af bij de skischool en Arne neemt mij mee op sleeptouw. Eerst op een paar zwarte pistes, en daarna een stuk buiten piste aan de Silverado kant die pas dit weekend open is.


Pfff het is werken geblazen in de diepsneeuw, voel het al snel aan mijn knie en merk ook dat ik toch wat ouder en 'verantwoordelijker' ben geworden waardoor ik wat meer twijfel en minder durf dan vroeger. Toch slaag ik erin om Arne te blijven volgen, maar ik hou het een uur eerder dan Arne voor bekeken en amuseer mij nog met een actie-fotoshoot aan Shirley bowl.


Op het einde van de dag ben ik echt doodmoe van het vele skiën (stonden al vroeg op de latten), maar Olivier heeft heel veel bijgeleerd en wilt het nog even demonstreren op de lange mountain run, de beste en langste ski run in Tahoe (3.2 mi/5.15km).

Dit jaar heb ik via de app Runkeeper ook mijn 'downhill skiing activities' bijgehouden, en dus ook vandaag... en ik ben er zeker van dat er wat records gesneuveld zijn :)

We drinken er nog eentje op de gezondheid van de paashaas (die vandaag overal op de piste te vinden was) en profiteren ervan dat het nog lang licht blijft om nog even op het terras te blijven zitten.


Zondag 8 april 2012

Op paaszondag gaan we een laatste keer naar Alpine Meadows om de backside te doen die nu volledig open is voor de eerste keer.  Olivier heeft vertrouwen gekregen en het is plezant om samen aan een goed tempo de meeste blauw/licht-zwarte pistes af te skiën.


Ze organiseren vandaag ook een easter egg hunt op de pistes, maar we vinden er geen... (eerlijk gezegd hebben we er ook niet echt moeite voor gedaan en ons meer geamuseerd met nieuwe stukken aan de backside te verkennen en hebben we meer genoten van het zicht op het meer).


We eindigen onze laatste dag op het terras van de Alpine lodge waar er een goed bandje aan het spelen is en nemen dan afscheid van de bergen en bergen onze skikleren weer voor een jaartje op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten