maandag 16 augustus 2010

DMV part 6

Olivier heeft zijn rijbewijs na 10 dagen na zijn driverstest al in de bus, ik heb het mijne nog steeds niet!

Half juli komt er een brief van DMV in de bus waarin staat dat ze niet kunnen zien dat ik legaal in het land ben, ze kunnen mij niet terugvinden in de database van homeland security en vragen om alle gegevens, kopie van paspoort etc opnieuw door te sturen. Ik besluit om toch maar voor de zekerheid telefonisch te informeren wat ze hier juist mee bedoelen. Ik geef ook gelijk door dat ik wel al een werkvergunning heb gekregen en dat ze hiervoor ook gecontroleerd hebben of ik legaal in het land ben. Het is niet omdat er non-resident alien op mijn visa staat dat ik hier niet legaal ben... De man aan telefoon laat mij weten dat ik zeker dan ook een kopie van mijn work authorization moet bijvoegen, want dat zou ervoor moeten zorgen dat ze mij sneller vinden. Ik stuur dus een heel pak papieren op en moet gewoon verder afwachten.

Half augustus krijg ik een nieuw temporary license doorgestuurd dat 120 dagen geldig is in afwachting dat ze met de nieuwe papieren mij wel kunnen vinden in de databank van homeland security...

ik krijg geen drivers license, andere zoals Britney en Osama hebben minder problemen:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten