dinsdag 7 juni 2011

nieuwigheden en aanpassingen op de blog

Hey iedereen,

De meesten zullen zich afvragen waarom het de laatste tijd zo kalm is op de blog MAAR dat is maar schijn bedriegt...

Ik heb mij bezig gehouden met een aantal tabbladen aan te vullen of te vernieuwen. Verder zitten er nog een aantal posts in de pipeline over onze trips naar Florida, Tahoe, Yosemite en Death Valley.

Wat is er veranderd??
  • tabblad foto's update
    • fotoalbums van Tahoe en Florida
  • tabblad "maps" is veranderd in "trips/hikes"
    • vanaf nu kan men hier een overzicht vinden per jaar en maand van de wandelingen die we hebben gemaakt en bijhorend zijn er in een album trailmaps en kaartjes gezet om dit alles te visualiseren. Een handige aanvulling voor mensen die een reis naar de West-kust aan het plannen zijn en hun wandelschoenen al in de valies hebben steken.
  • tabblad reistips/links update
    • links naar hike sites om zo volledig mogelijk info te verstrekken voor enthousiastelingen die in de zomermaanden naar hier willen komen en de blog als een hulpmiddel gebruiken voor het plannen van hun trip.
  • extra labels
    • video, wijn, weersverwachting etc voor het vergemakkelijken van het zoeken volgens een bepaald topic of om het verhaal over een specifiek onderwerp terug te vinden
Verder wil ik er nog eens op wijzen dat ik heb gekozen om de verhalen te posten op de datum dat ze gebeurd zijn en niet op de datum dat ik ze geschreven heb. Hierdoor is het soms verwarrend dat er 2 maand later nog een bericht komt van een paar maanden ervoor en lijkt het als men naar de blog surft dat er al een hele tijd niet veel meer is bijgekomen sinds het laatste bericht.

Om deze verwarring wat minder te maken heb ik hiervoor 2 zaken gedaan:
  1. Nieuwe berichten worden steeds vermeld in de rechterkolom bovenaan onder de titel: 'What's new' met een link naar het bericht. Voor mensen die regelmatig naar de blog surfen is deze box het eerste wat men zou moeten checken om te weten of er iets nieuws is.
  2. Aangezien velen van jullie mijn blog via facebook volgen, zorg ik ervoor dat de moment dat er een nieuwe post online komt, deze op mijn wall verschijnt met een link naar het bericht.
Het lijkt allemaal omslachtig, maar dit is de keuze die ik heb gemaakt om een overzicht te hebben van een volledig jaar zodat ikzelf nog weet wanneer we welke zaken hebben gedaan. (en het leek mij nogal verwarrend om in de titel de actuele datum te hebben staan en de zin eronder de effectieve datum...:) )

Anyway, veel plezier met het lezen of poging om bij te geraken!
Groetjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten