woensdag 2 juni 2010

DMV part 4

Vandaag moet ik naar de DMV voor mijn driving test oftewel het praktisch examen.
Gisteren zijn we nog even snel gaan oefenen in Redwood city om de buurt te kennen en om de vele regeltjes zeker onder de knie te hebben. Heb al van een aantal mensen tips gekregen die ik zeker moet uitvoeren zoals zeker 3 seconden aan een stop volledig stilstaan , voetgangers moeten helemaal overgestoken zijn vooraleer ge terug moogt aanzetten, bij het veranderen van rijstrook over je schouder kijken voor de blinde hoek uit te schakelen.
Allemaal zaken die je in principe weet, maar door al die rijervaring al wat lakser zijt ge worden en wat 'vlotter' in het rijden, waardoor je gemakkelijk kunt vergeten van dit effectief te doen, ik voel me dus plots weer een studentje die toch wat zenuwachtig is om te slagen, niet omdat ik niet kan rijden, integendeel het gevaar dat ik te 'goed' rij, if you know what I mean. Zeker nu ik al een speeding ticket op mijn strafblad heb staan :)

Om 10 am is mijn driving test gepland, al bij al valt dat heel goed mee buiten het feit dat ik een uur moest wachten om de test te doen die 20min duurt en als ik de opmerkingen lees van de examinator verschijnt er een glimlach op mijn lippen, want blijkt dat ik uiteindelijk veel te 'braaf' heb gereden.
Al dat stressen voor niks!

Maar mijn ellende bij de DMV is nog niet gedaan want ik verspeel nog 2u om mijn papieren en om een afspraak voor Olivier zijn examen te maken. Ik zou bijna mijn haren willen uitttrekken van miserie, zo traag en inefficient dat ze hier werken, niet normaal!

Hopelijk heb ik nu binnen 2 weken the real californian driver license!

Ondertussen moet ik ook nog eens goed uitzoeken hoe ik mijn boete moet betalen aangezien ik mijn papier wel degelijk kwijt ben geraakt ergens in Monument Valley en nog steeds geen paperwork in de bus heb gekregen.

Door heel dat gedoe bij de DMV vliegt de dag voorbij en al gauw mag ik al terug in de auto springen want om 4pm moet ik mijn zus Veerle en Pieter oppikken aan de rental car office in Palo Alto.
Veerle staat al te zwaaien aan de kant van de weg en in 5 min is alles overgeladen en al rijdend naar huis luister ik naar al hun avonturen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten