zondag 5 december 2010

Hockey Westies


Zoals de meesten wel weten, speel ik veldhockey en heb ik hier in de bay area een vereniging gevonden waar ik mij kan uitleven. In de winter en de lente waren het enkel trainingsessies en vriendschappelijke wedstrijdjes en een korte spring league. Hier in California is hockey een echte herfst sport, bij de colleges wordt ingepland in het fall quarter en bij de recreational league loopt het seizoen ook van september tot begin december en alle wedstrijden worden meestal op zondag gespeeld op het waterveld van Stanford University.

Als nieuw lid ben ik tijdens de new players dag ingedeeld bij de Westies, maar helaas mis ik de eerste wedstrijden aangezien ik in Belgie was. Ze trekken hun plan wel zonder mij en winnen 2 van de 4 wedstrijden dat ik in Belgie zit. (vs Kerries 2-1, vs Ishis 0-5, vs Foxies 0-1 en vs Irish 1-0)

Op 3 oktober speel ik voor de eerste keer mee en ze zijn blij met hun nieuwe aanwinst, we verliezen helaas tegen een van de latere finalisten en kunnen dan direct weer inpakken want de tweede ploeg is met te weinig en geeft forfait. (vs Coyotes 0-1, vs Feisties 3-0 ft)


Op 10 oktober is er maar 1 match gepland, maar Gwen is op bezoek en we worden verwacht op de oester bbq in point Reyes dus ik slaag deze match weer over. Ons ploegje komt juist te kort om te winnen van de latere kampioenen. (vs Pups 2-3). 17 oktober en het is prachtig weer, helaas lukt het ons niet om te scoren en verliezen we met het kleinste verschil van de Silkes (0-1) We zijn een nieuwe ploeg met een zestal nieuwe speelsters en de automatismes zijn nog zoek en helaas zijn er steeds andere speelsters die niet komen opdagen en hebben we geen trainingen in de week dus blijven we helaas maar verliezen...

In het Halloween weekend hebben we onze wedstrijden verzet naar zaterdag anders hadden we helemaal geen ploeg op het veld staan. En door onze move hebben we vandaag zelfs genoeg volk om vervangingen te doen. Hierdoor lukt het weer om te winnen en scoren we aan de lopende band. De eerste wedstrijd winnen we met 4-0 van de Silkes waarvan we vorige week nog nipt verloren. Maar het geluk blijft niet aan onze kant, want we hebben pech met een aantal geblesseerden en hierdoor verliezen we de tweede wedstrijd van de dag met 1-2 tegen de Kerries.

In november hebben we nog meer pech:

Het eerste weekend spelen we maar met 7-8 man tegen 11 omdat we te koppig zijn om forfait te geven en omdat er 2 van onze teamleden speciaal naar Stanford komen gereden van Sacramento en niet voor niks 2-3u in de auto hebben gezeten. Merkwaardig genoeg spelen we nog niet zo slecht en verliezen we de eerste wedstrijd maar met 0-3, de tweede wedstrijd is nog erger aangezien de hemelssluizen opengaan en het veld bijna onbespeelbaar wordt, wat eigenlijk in ons voordeel werkt aangezien de bal bijna niet meer rolt en we dus niet de benen onder ons lijf moeten uitlopen. We verliezen uiteindelijk maar met 0-2 wat helemaal niet slecht is gezien de omstandigheden en iedereen is volledig leeg maar voldaan na 2 opeenvolgende wedstrijden in ondertal.

Het tweede weekend is het totaal ander weer en is het veld zo kurkdroog als maar kan zijn. Door de warmte is heel de ploeg wat loom en dat hebben we geweten want we verliezen met 1-5 van de Feisties. Bovendien moeten we de tweede wedstrijd forfait geven wanneer een bal in mijn gezicht terecht komt en ik al bloedend met een gebroken neus van het veld ga. De rest van de ploeg is zo aangeslagen dat ze niet meer verder willen spelen. (vs Coyotes 0-3 ft).

De laatste twee wedstrijden voor de play-offs sta ik aan de zijlijn om mijn ploegje aan te moedigen, maar we zijn weer met te weinig en gaan dus roemloos ten onder. (vs Ishis 0-5 en vs Pups 0-1)
Ondanks dat we zowat alles verloren hebben en voorlaatste staan in de rangschikking, heb ik mij toch goed geamuseerd en hebben we zeker en vast bloed, zweet en tranen gelaten :)


Op 5 december zijn het de play-offs en iedere ploeg moet nog 1x spelen om de uiteindelijk rangschikking en kampioen vast te leggen. De Westies spelen voor de voorlaatste of laatste plaats en de trend van dit jaar zet zich voort want we verliezen helaas met 0-1 van de Irish... Maar het is blijkbaar wel één van de leukste wedstrijden omwille van de fairplay en eensgezindheid onder de verliezers en laatsten van de league (niet het agressieve competitieve gedoe, maar gewoon having fun while playing hockey). Uit veiligheidsoverwegingen sta ik nu ook weer aan de kant, maar zijt maar zeker dat we volgend jaar in de bovenste regionen komen te staan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten