zondag 19 december 2010

shake it baby

Het is zondag en op een zondag wordt ge verondersteld om uit te slapen, maar door het uurverschil in Belgie en het feit dat iedereen tijd heeft om te bellen op een zondagavond, komt er meestal op zondagmorgen van uitslapen niet veel in huis.
Zeker niet als ge wakker geschud wordt.
Aangezien ik geen ochtendmens ben, krijgt Olivier de volle laag en klaag ik dat hij wat minder moet woelen in bed :).

Echter Olivier had deze keer niks te maken met het vroegtijdig doorbreken van mijn slaap. Het bleek na even een search op internet dat het deze keer de schuld van moeder aarde was!

Een aardbeving van 3.1 magnitude in Los Gatos (5km van ons) was voldoende om het bed eens goed heen en weer te doen schudderen, maar buiten mijn edele nachtrust was er verder geen schade te bespeuren.

Deze aardbeving deed wel ons opnieuw nadenken over het samenstellen van een emergency kit. Olivier zijn prof had hem al op het hart gedrukt dat dit uiterst noodzakelijk is, want zij had in 1989 de Loma Prieta aardbeving meegemaakt als student op Stanford, en ge wordt voor 3 dagen terug gekatapulteerd naar de steentijd. Geen water, elektriciteit en niemand die u komt helpen als het niet ernstig is, laat staan dat ze u kunnen bereiken. Dit deed ons toch even nadenken om toch maar iets te voorzien...

Daarom heb ik nu opnieuw een nieuwe bezigheid:  opzoeken wat ge dan zoal allemaal in zo'n kit moet steken en we hebben ons campingmateriaal al een tweede functie gegeven. Nu ga ik mij verdiepen in de mogelijkheden om ervoor te zorgen dat we voor 3 dagen voedsel hebben... (gedroogd fruit, blikken ravioli, watervoorraad en ander onsmakelijke dingen zoals beef jerky)

3 opmerkingen:

  1. Het is inderdaad geen slecht idee om zo'n quake-kit samen te stellen. Via de adsense reclame op onze site heb ik er al eens reclame van gezien. Als ik me niet vergis, heb je voor een kleine $100 reeds een uitgebreid pakket.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ge wat kampeergerief enzo hebt liggen dan kunt ge het VEEEL goedkoper aanpakken!
    via google kunt ge gemakkelijk een checklist vinden van wat ge allemaal kunt nodig hebben.

    Trouwens voor jullie is het nog belangrijker aangezien ge op de Haywardbreuk woont die blijkbaar nog sterker is dan de San Andreas...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmmm beef jerky dat klinkt gewoon al zoals een blikje kattenvoer! :-)
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen