zaterdag 29 januari 2011

goede voornemens 2011

Het is weer een nieuw jaar en dan worden ook steeds goede voornemens gemaakt die al dan niet een lang leven beschoren zijn.

Mijn voornemen voor dit jaar is om wat meer te gaan lopen...


sinds mijn knie operatie in 2008 is mijn fysieke conditie zwaar achteruit gegaan en ik heb de voorbije paar jaar al een paar keer terug begonnen met lopen maar in de regen en de koude is dat minder evident. En bovendien heb ik er een hekel aan om gewoon te gaan lopen... vind dat ongelooflijk saai en heb liever wat afleiding zoals bij andere sporten, hockey, basketbal waarbij ik zonder het te beseffen heen en weer cross.
Ik had de nike + runningsensor kado gekregen tijdens mijn revalidatie, en ookal was het plezant om een 'mini-me' te creëren en allerlei statistieken te kunnen volgen op de nike website, toch lukte het mij maar een aantal keren om rond de vijver te gaan lopen in het provinciaal domein en zo 35km op de teller te zetten in 2009.


Hier in California was ik er vorig jaar ook terug mee begonnen, en dat was ook nodig want met al die 'gezonde' voeding hier zijn er al snel een paar kilootjes bijgekomen... maar met al dat bezoek het voorbije jaar moest ik telkens mijn loopschema on hold zetten en telkens opnieuw beginnen. Op het einde van het jaar krijgt ge steeds een overzicht (waar ik niet echt content mee mag zijn) en desondanks de vele tussenstops is het mij vorig jaar gelukt om toch 77km te lopen. (optimistisch bekeken is dit een verdubbeling tov 2009, wat toch al niet slecht is voor mijn doen).


Maar het is dus weer een nieuw jaar en dus weer een nieuw begin... Ik ben al een maand lang consequent gaan lopen, met mijn vriendin Evy (Gruyaert) haspel ik het start-to-run program af...

Om mij wat meer te motiveren heb ik mij ingeschreven bij een aantal challenges op de website en krijgt iedereen het te zien op facebook wanneer ik mijn sportschoenen uit de kast heb gehaald.
Het voordeel dit jaar is dat het voor de moment in California uitzonderlijk goed weer is en ik dus het gevoel heb dat ik bij een warm lentezonnetje aan het lopen ben.
Het nadeel is dat ik nog steeds last heb van mijn ademhaling door mijn neusbreuk, maar dit houdt mij natuurlijk niet tegen...

Voorlopig ben ik dus al goed bezig met mijn voornemen te volbrengen en heb ik 30km in 1 maand afgehaspeld wat al bijna een evenaring is met mijn totaal van 2009 ! (maar ik vrees ervoor dat wanneer ik naar Belgie ga het weer zal stilvallen aangezien het daar veeeeeel te koud is).

To be continued

Geen opmerkingen:

Een reactie posten