donderdag 24 maart 2011

Florida part 1: Miami, B*tch

Deze maand trekken we voor een 10tal dagen naar warmere oorden: Olivier heeft een conferentie in Florida en dus maken we van de gelegenheid gebruik om deze staat wat beter te leren kennen.

Dinsdag 22 maart 2011

Ik vertrek een dagje vroeger dan Olivier en neem het vliegtuig naar Miami. Tegen half 10 's avond kom ik toe in Florida na twee lange vluchten via SF-Washington-Miami. Ik pik onze rental car op: een ford mustang cabrio (door Florida cruisen in stijl, kan natuurlijk alleen maar op deze manier :) ) en zoek de weg naar ons motel n de buurt van South beach Miami.


Het is hier 's avonds nog steeds warm en ik maak van de gelegenheid gebruik om nog even het zomers gevoel op te snuiven en beetje te lezen op het terras aan het zwembad, iets dat we in California niet kunnen doen aangezien het daar altijd tegen valavond begint af te koelen.


Woensdag 23 maart 2011

Dag 1: South beach, Miami.

Wat te doen als je in South beach zit: het dak naar omlaag van de cabrio en dan koers zetten naar het strand en cruisen op Ocean drive langs de art deco gebouwen om rond te zien en gezien te worden :). Zo staat het toch tenminste in mijn reisgids beschreven.


Ik parkeer me vlak bij Ocean drive en zet me op het terras van de Cardozo bar / grill, een van de art deco gebouwen, om te brunchen met uitzicht op Miami beach. Na een smakelijke omelet, besluit ik om te genieten van de eerste zonnestralen door mijn boek te gaan lezen op het strand ter hoogte van Lummus park.



Bij gebrek aan mijn galant ventje, slaag ik er duidelijk niet in om mij goed in te smeren en na een 2tal uurtjes begin ik op mijn rug stilaan zo rood als een kreeft te zien. Op zoek achter wat schaduw, wandel ik langs de Art Deco hotels totdat het tijd is om Olivier te gaan oppikken aan de luchthaven.

Donderdag 24 maart 2011

Dag 2: Key Biscayne, Sony Ericsson Open


Tijdens het boeken van onze hotels de voorbije weken, hadden we gemerkt dat het verdacht druk was in Miami en dat het moeilijk was om nog goedkope kamers te vinden online... de reden: deze week start het tennistoernooi van Key Biscayne!
Nadat we toch nog een plaats voor te slapen hadden gevonden, hebben we dan ook maar ineens tickets gekocht om de top 20 van het mannen- en vrouwentennis in actie te kunnen zien. Vandaag hebben we tickets voor zowel de dag als avondsessie. We vertrekken rond 10u richting het eiland Key Biscayne en proberen onderweg ook nog ons ontbijt te vinden, maar in het kleine dorpje is er geen breakfast te vinden, na minutenlang zoeken naar bakker of eetgelegenheid, besluiten we om dan maar met lege maag naar de tennis te gaan kijken en hopen we om daar ergens iets lekker te vinden om te eten.


Het toernooi is nog in zijn beginstadium (dag 4) en dus zijn er op alle courts meerdere matchen geprogrammeerd. Gewapend met het programmaboekje stippelen we onze route uit en zorgen we dat we zoveel tennisidolen te zien krijgen. We hebben een stoeltje in het stadium om Wozniacki te zien spelen, maar persoonlijk vond ik het leuker om op de andere banen te gaan kijken naar de rest, aangezien men hier net de neus bijna op het veld zit en de sterren vanop 3m afstand in actie ziet!


Een greep uit de spelers/speelsters die we hebben gezien: Daniela Hantuchova, Maria Sharapova, 'Woopie' Wickmayer, Olivier Rochus, Nadia Petrova, Anna Ivanovic en Caroline Wozniacki.


Het is snikheet op de courts en we maken er een sport van om zoveel mogelijk spelers te zien en dus iedere keer tijdens een break verhuizen we naar een ander veld en proberen tussendoor ook even wat te eten en te bekomen van de warmte. De tijd vliegt voorbij en tegen het einde van de dagsessie hebben we stukken van volgende matches gevolgd:
  • Tipsarevic vs Haase
  • Wozniacki vs Mattek-Sands
  • Seppi vs Zverev
  • Niculescu vs Jankovic
  • Vesnina vs Wickmayer
  • Oudin vs Hantuchova
  • Petrova vs Lisicki
  • Schnyder vs Safarova
  • Rochus vs Kavcic
  • Ivanovic/Petkovic vs Chuang/Rodionova
Natuurlijk hebben we wat meer tijd besteed aan onze Belgen en was het grappig om de Waalse en Vlaamse vloeken, commentaar en overwinningskreten te horen en te vertalen voor de Amerikaanse toeschouwers.


Wickmayer had helaas haar dagje niet, maar Olivier Rochus was wel in goed doen, ookal werd hij even afgeleid door een lijnrechter die door zijn stoel zakte! :)


Tijdens de avondsessie werd er alleen maar in het grote stadium gespeeld, maar de vrouwenmatch was nog een zeer interessante affiche: Martic vs Sharapova. Maria maakt echter in een paar korte sets komaf met haar tegenstandster en wij waren zo stilaan het tennis wel beu.


We lieten de laatste mannenmatch voor wat het was (toch geen bekende spelers voor ons) en keren terug naar het hotel.



Voor meer foto's, check de fotopagina van de blog...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten