dinsdag 31 mei 2011

nieuw rijbewijs

Aangezien ons Californisch rijbewijs gekoppeld is aan ons visum, moesten we een verlenging aanvragen met onze nieuwe papieren in januari van dit jaar.

Door weer wat miscommunicatie van de DMV administratie moesten we 2x de papieren opsturen zodat ze eindelijk de juiste gegevens terug hadden.

Uiteindelijk loont het, we hadden het niet meer verwacht maar vandaag zit er een brief voor Olivier in de bus met zijn nieuw rijbewijs. Zo'n luttele 5 maanden later... (ondertussen hebben we heel de tijd 'illegaal' rondgereden, maar wij hebben gelukkig nog ons Belgisch rijbewijs in onze portefeuille steken dat ook wel kan dienen).

Buiten het feit dat ze alle papieren nodig hadden, duurde het ook zo lang omdat ze dit jaar een nieuw model geintroduceerd hebben dat verbeterd is tegen fraude en namaak...



Helaas is dit nieuwe rijbewijs ook maar weer geldig tot de einddatum van ons visum (logisch), terwijl we van de andere Belgen te horen krijgen dat zij eentje hebben dat voor de volle 5 jaar geldig is.  Dit zal waarschijnlijk afhangen van type van visum (J-visa of F-visa) alhoewel ik daar nog geen constante in heb ontdekt.

Ik verwacht mijn nieuw rijbewijs ook één dezer dagen in de bus, aangezien mijn visum gekoppeld is aan dat van Olivier en wij de papieren tegelijkertijd hebben ingediend.
Bovendien komt in het administratieve alfabet de letter G voor de D wat achternamen betreft, aangezien ze een groot probleem hebben met een spatie in de achternaam. Zo wordt mijn achternaam  'De Meulenaer' steevast beschouwd als zijnde 'De' is middle name en 'Meulenaer' is last name.  Kortom ik heet hier Leen Meulenaer en ik ben er stevig over aan het twijfelen om mijn naam gewoon te veranderen in Lynn Miller (losse vertaling naar Engels) om alle administratie en uitspraakproblemen van de baan te hebben :)

1 opmerking: