vrijdag 22 januari 2010

nieuwe week, nieuwe uitdagingen

Maandag 18 januari:

Olivier is op zijn werk nog maar pas begonnen of hij heeft al een dagje vrij...
Vandaag is het Martin Luther King day een vrije dag voor de academische wereld. Leuk want de winkels zijn wel open...MAAR het stormt in California. Donder, bliksem , gietende regen ,the whole package ! We beslissen om er dus maar een luie namiddag op de sofa van te maken aangezien we fietsen hebben zonder spatborden...
Ja inderdaad , zonder spatborden , want "hey, you don't need fenders in California, it never rains!"
Welja , dat hebben we dus de volgende dagen aan den lijve ondervonden :)

Toch even buitenhuis gegaan om naar de bookstore te gaan op de campus. Hebben hier veel over gehoord.
En inderdaad dit is echt de moeite waard voor een bezoekje on a rainy day... een verdieping met boeken over alle mogelijke thema's, zeteltjes om eens rustig te kunnen bladeren, een afdeling gifts van Stanford waar ge de gekste dingen vindt met een Stanfordlogo op. Op de bovenverdieping is er dan de kledingafdeling van Stanford en een computerstore. De kelderverdieping is dan eerder bedoeld voor de office supplies en alles van potlood tot  paperclips zijn hier te vinden. Het leukste is boven in de bookstore: een koffiebar en een hoop tafeltjes, dus ge kunt hier wel een paar uur zitten lezen , chatten , studeren, ...


Dinsdag 19 januari:

Ben via de site van Stanford en een aantal emails te weten gekomen dat er wel wat te beleven valt op hockeygebied hier in Stanford. Gisteren in de bookstore ben ik toevallig één van de beste speelsters van het hockeyteam tegengekomen, Camille Gandhi en heb haar direct aangesproken over hockey hier in de omgeving. Ze was vrij enthousiast en vertelde mij dat de hockeycoach in het winterquarter een PE class fieldhockey geeft op dinsdag en donderdag en dat ik best daar even binnensprong om in contact te komen met Lesley Irvine (haar coach). Vandaag dus onderneem ik mijn eerste poging om een beetje te kunnen hockeyen.
Om klokslag 3p.m. sta ik aan het Ford center want ik had via email nog eens nagevraagd waar de class gegeven wordt. Geen kat te bespeuren, ga maar aan de balie vragen of ik wel juist ben en ze sturen mij naar het hockeyveld aan de overkant van de sportcampus. Na 10 min stappen, kom ik aan het hockeyveld toe , maar daar staan alleen maar jongens die lacrosse spelen. Informeer dus maar even aan de knappe Lacrosse coach of hij iets weet over een hockey class en waar die dan wel doorgaat. Hij vertelt mij dat normaalgezien de class inderdaad op het veld zou moeten doorgaan , maar dat de les mogelijks gecancelled is wegens onweer. Blijkbaar in mijn wandeling van 10min in een stralend zonnetje heeft het gebliksemd op het terrein en achteraf verneem ik dat zelfs een deel van de campus 3u zonder stroom heeft gezeten!!! Hij laat mij ook weten dat ik best Lesley Irvine op zoek in het Ford center (waar ik dus vandaan kwam), dus ik terug naar de overkant.
Ondertussen is het al 4.15 p.m. en is de les gedaan. Maar in het Ford center weet niemand waar ik de fieldhockey coach kan vinden totdat ik maar op goed geluk bij een mevrouw in haar bureau binnenval en de situatie uitleg. Gelukkig is zij heel behulpzaam en na een 5 tal mensen opgebeld te hebben kom ik te weten dat het bureautje van Irvine te vinden is op de kelderverdieping in het gebouw dat naast het hockeyveld ligt. Off we go again...
Helaas is er niemand meer aanwezig wanneer ik eindelijk voor de deur sta...
Conclusie: geen hockey vandaag, maar ondertussen heb ik al wel het grootste deel van de sportfaciliteiten van binnen en van buiten gezien en begin mijn weg al te kennen.

Maar van uitstel komt geen afstel aangezien ik ook vernomen heb dat op woensdagavond de Northern Californian Field Hockey Association (NCFHA) pick up hockeysessies voor vrouwen houdt, om buiten het seizoen gezellig een beetje samen te spelen.


Woensdag 20 januari:

Storm nr. 2 en 3 razen over de peninsula. Op het nieuws berichten over modderstromen aan de kust en higways die onder water staan , maar hier is het voor de moment beetje aan het onweren en regenen. Niks om ongerust over te zijn , stelt niks voor vergeleken met een zomers onweer met wolkbreuk in België, maar blijkbaar zijn ze hier in California dit soort weer niet gewend.
Om 10 am vertrek ik naar het resource center voor wat meer informatie te sprokkelen , maar als ik daar aankom, hangt er een klein geel post-it aan de deur dat wegens het weer er niemand aanwezig is vandaag.
Een beetje regen en heel de staat functioneert niet meer !!
Tijdens de middag laten ze mij nog even weten dat er een mailtje zal rond worden gestuurd door NCFHA moest de training geannuleerd worden wegens regen.
Om 6 pm maak ik mij klaar om te gaan hockeyen, voor de moment regent het niet zo fel, geen email gekregen dus ik beslis om met de fiets te gaan , helm op , regenjas aan en hockeystick aan mijn rugzak gesjord. Zo vertrek ik voor een de pick-up hockey session...
Echter als ik daar aankom is er weer niemand te bespeuren, na een 20tal minuten komen er nog 2 dames opdagen die blijkbaar van San Francisco en San José helemaal naar Stanford zijn gereden. Maar na 10 minuten beslissen we om toch maar terug te keren naar huis.
Tijdens de terugrit, breekt het onweer los en ik kom helemaal doorweekt thuis. Stuur toch even een mailtje terug om te laten weten dat we met 3 aan het veld stonden. Ik krijg antwoord dat het een spijtig misverstand was en dat er een mailtje is verstuurd om te cancellen.tot zover poging 2....
Er is toch één positieve noot vandaag: onze applicatie voor het appartement is goedgekeurd, nu enkel nog een handtekening op het huurcontract zetten en wachten op onze internationale overschrijving en then we have our own place !!


Donderdag 21 januari:

3e keer goede keer?? Vandaag is het weer de PE hockey class, maar juist als ik op het punt sta om te vertrekken krijg ik een email dat de locatie veranderd is.  Daar geraak ik niet meer op tijd met mijn fietsje dus ik geef het op voor deze week. Zal wel hockeyen wanneer het niet regent , zodat ik zeker ben dat het doorgaat !
De vrijgekomen tijd is welgekomen want dan kunnen we even bij Oak Creek passeren om het contract te ondertekenen en de kleurtjes te kiezen voor de muren in ons appartement... 
Nu nog enkel de muren laten schilderen en dan mogen we op het einde van de maand erin.


Vrijdag 22 januari:

Vandaag is het weer de "spouse friday morning coffee", same people just another week... Marie is ook weer aanwezig en samen sneaken we onderuit en gaan naar het resource center dat vandaag hopelijk wel open is. Gelukkig staat de deur nu open wanneer we toekomen en krijgen we massa's informatie over alles wat we maar vragen. Ondertussen is het middag, dus stelt Marie voor om te gaan lunchen aan Tresidder union. We praten en blijken heel veel gemeenschappelijk te hebben , onze lunch loopt uiteindelijk uit tot half 2 :) dit is zeker voor herhaling vatbaar !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten