woensdag 27 januari 2010

fieldhockey in Palo Alto , CA, USA

Vandaag is het de eerste mooie dag van deze week... wel nog wat bewolkt maar het is droog!
Rond de middag passeer ik bij Olivier zijn werk en rijden we samen met de fiets door naar Oak Creek want we kunnen ons huurcontract tekenen.
We hebben nu officieel een woonst gevonden en het strafste is dat we maar 0.4 miles van Olivier zijn gebouw zitten en dat hij dus maar 5 à 8 minuutjes moet wandelen. Zal later nog wel eens ons appartment beschrijven...


Om 6 pm maak ik mij klaar om te gaan hockeyen !! jawel vanavond de 1e training van 2,5u, geen regen dus nu dagen er een 10tal dames op , jong en oud en ik wordt hartelijk verwelkomd, ben ondertussen al bekend als de Belgische die al een paar keer aan het veld heeft gestaan in de regen en van mijn membership info hebben ze ook gezien dat ik op hoog niveau heb gespeeld in België dus de verwachtingen zijn hoog. Had beter moeten vermelden dat ik eigenlijk nog steeds aan het recuperen ben van een voorste kruisband operatie :)


We beslissen om een wedstrijdje te spelen op een kwart veld en ik word al meteen tot "secret weapon" van ons team gebombardeerd. Nergens voor nodig, want deze dames kunnen ook aardig hockeyen, er zijn verschillende niveau's van beginners tot ex-internationals aanwezig en de teams zijn goed ingedeeld. sommigen zijn redelijk technisch en hebben een groot loopvermogen , maar qua tactiek kunnen ze toch nog wel wat verbeteren. Ze hebben hier dezelfde "defauts" als in België...bv. aanvallers met oogkleppen op en dus enkel naar voor stormen en vastlopen ipv eens achterom te kijken en het spel te verleggen... Ach ja, het doet me even mijmeren naar mijn teamgenootjes in Leuven :) Overall heb ik toch de indruk dat het niveau hier gelijkwaardig is en zelfs wat hoger dan in Leuven.
We blijven stevig doorspelen tot 20u en wanneer ik thuiskom heb ik een gevoel van zalig moe zijn...

Ik neem een verkwikkende douche en merk dan dat ik een berichtje op mijn gsm heb staan dat Olivier met Chris en zijn collega ene gaan drinken zijn in the Old Pro...(die bar met de mechanic bull)
Dus ik trek mijn jas aan en ga de mannen vergezellen in de pub en een beetje bijtanken :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten