vrijdag 19 augustus 2011

De avonturen van familie Nullens 2: Tech tour Silicon Valley

Vervolg reisverslag familie Nullens: Vandaag staat Leen's Tech tour op het programma...

Speciaal voor de papa hé voor alle duidelijkheid! :)

Dit is een rit langs alle belangrijke technologiebedrijven in Silicon Valley die Leen uitgestippeld heeft en die brengt ons, speciaal voor mij, de Apple addict, eerst naar Apple Headquarters uiteraard.

Leen DM was with Sarah & Jack Nullens at Apple HQ - 1 Infinite Loop.August 19 at 11:33am
Hier in de Apple Store krijg ik de kans om eens wilde uitgaven te doen met mijn kredietkaart en ik koop mij dus een echte Apple cap, T-shirt en polo met het apple logo op. Me happy, de rest hoopt dat mijn apple frenzy nu gekalmeerd is :)

Dan gaat het verder naar de Yahoo! campus (zo noemen ze dat hier) en onderweg komen we de Google-mobiel tegen. Deze auto heeft een camera gemonteerd en brengt zo Google Streetview op onze pc’s.



CORRECTIE: deze auto was de computergestuurde auto die dus zonder menselijke chauffeur rondrijdt... niet de streetview-mobiel, deze was nog specialer!
en ondertussen is het driverless concept al redelijk ver ontwikkeld, check onderstaande video's maar!





In Mountain View zitten zowat alle bekende tech companies op een zakdoek bijeen, dus focussen we ons vooral op de grotere en bekendste: Microsoft en Google worden natuurlijk niet vergeten.


Leen dropt ons aan de Googleplex, het hoofdgebouw van Google en we wandelen even over de campus en pikken een fiets om tot aan het Android gebouw te geraken waar Leen geparkeerd staat.


Het leuke aan het Android gebouw is dat er grote Google figuren staan die de verschillende operating systems voor android phones representeren die vernoemd zijn naar desserts zoals: gingerbread, honyecomb, eclair,...
We nemen uitgebreid foto’s van de google-figuurtjes in alle mogelijk poses :)


We slaan de kleine bedrijfjes over zoals Linkedin, Intel, Symantec, HP, Adobe systems, Cisco, eBay, Amazon, Oracle en Facebook en zetten terug koers naar Palo Alto ;)

De tour eindigt in de shopping mall van Stanford. Eindelijk eens een echt Amerikaans “Wijnegem”. Uiteraard alles in ’t groot. We kijken wat rond, shoppen (een echte Ray Ban voor mij!) en eten een broodje van “La Baguette”. De beste uit de buurt (en omstreken) volgens Leen. En wij geloven haar. Ach ja, het beste brood buiten eigen baksel, nietwaar?

De rest van de namiddag rusten we uit aan het zwembad naast Leens appartement en komen we eindelijk aan wat lezen toe.
’s Avonds trakteren Olivier en Leen ons op een lekkere spaghetti en daarna …. gaan we naar een heel erg grote multimediawinkel, Fry’s genaamd. Hier koop ik een verbindingsstuk voor mijn iPad zodat we de foto’s er op kunnen zetten en laat ik me volledig gaan. Een iPod nano verandert van eigenaar en nog wat spullen voor de iPad :)
Want hoe kan je nu in Palo Alto geweest zijn zonder iets te kopen van computertoestanden en dergelijke? Gelukkig woont hij daar niet of hij zat daar elke dag! :)

Nu is het tijd voor onze laatste nacht in Palo Alto. Leen brengt ons terug naar ons hotel…slaapwel.