dinsdag 16 augustus 2011

Joepie Sarah op bezoek!

De komende 14 dagen komt een van mijn beste vriendinnen op bezoek, JOEPIE!

Sarah komt samen met haar ouders eens goed bestuderen waar wij wonen en het lijkt mij leuker om ze zelf aan het woord te laten...

In plaats van alles via een reisagentschap te boeken, besloten ze het om de gok te wagen en aan mij te vragen om zoveel mogelijk vast te leggen aan een goedkope prijs, zodat het voor Sarah toch nog betaalbaar bleef. Ze boekten enkel hun vliegtuigtickets en lieten verder alles over aan mij...

Sarah's vader, Jack, hield zelf een reisverslag bij dat ik graag met jullie deel, zo hoor je het eens van een ander...(voor diegene die mijn verslagen al beu zijn gelezen of curieus zijn of ik nu overdrijf of niet :)), maar aangezien we het soms niet kunnen laten,  hebben zowel Sarah als ikzelf er soms wat correcties of commentaar bijgezet.

Veel leesplezier! 


Proloog: Voorbereiding USA trip augustus 2011

Sarah wilde al in 2010 naar San Francisco om haar vriendin Leen te gaan bezoeken en ze had mij gevraagd of ik mee wilde. Na veel overleg en diep nadenken heb ik toch nog binnen de seconde geantwoord dat ik maar al te graag mee ging.

Hier schrijft dus een fiere vader zijn verslag over een van zijn mooiste vakanties.


Sarah kent haar papa maar al te goed, dus mocht ik zelfs de reis voorbereiden, een van mijn favoriete bezigheden. Ik kwam er echter al vrij snel achter dat Leen op haar eentje al een hele reisorganisatie is. Ik hoefde dus enkel maar haar instructies en raadgevingen op te volgen (en zelfs dat lukte me niet altijd). Dus Leen, dankjewel voor je engelengeduld en zelfbeheersing.

Toen we zekerheid kregen dat Leen ons zou vergezellen op onze trip door Californië werd de mama ook meegevraagd, kwestie van 30 jaar huwelijk te vieren en met gelijke getallen te kunnen werken. Zeg nu zelf: twee jonge meiden en een “bijna” bejaard echtpaar. De wonderen zijn echt de wereld nog niet uit :).

Op 2 januari 2011 boekte ik dan via Connections een vlucht voor ons drieën naar San Francisco en terug. De vakantieplanning was begonnen! Naar Californië van 15 tot 30 augustus, joepie! Of ook niet: Sarah moest eerder terug zijn om de voorbereiding van het nieuwe schooljaar niet te missen. Twee maanden vakantie hebben en dan nog verkeerd boeken! :) 
Dankzij Connections kregen we gelukkig een herschikking (zonder meerprijs, ik kan nog altijd onderhandelen). We zouden nog steeds op 15 augustus vertrekken, maar op 28 augustus terugkeren. Ook de vluchtroute veranderde en i.p.v. San Francisco heen en terug, werd het aankomen in San Francisco en vertrekken vanuit Los Angeles. Voor de heenreis had Connections ons ook een hotel in Slough voor ons geregeld had, de heenvlucht was immers gespreid over twee dagen.

Leen stippelde de route uit, boekte de hotels en gaf ons op tijd en stond de nodige tips. Zo boekten we in mei onze huurauto en een hotel in Palo Alto. Sarah kreeg “speciaal” logies in het “Oak Creek Hotel” met zwembad en “hot tub”. Lucky me! Verder kochten we nog enkele belangrijke reisgidsen om toch een minimum aan kennis op te doen en de indruk te geven dat we wisten wat we deden terwijl we op “roadtrip” waren. Zeer professioneel en vol enthousiasme zijn we die vergeten mee te nemen. In juni boekten we dan een bezoekje aan Alcatraz
en begin juli de tickets voor de tour door Warner Bros Studio’s en toen was alles geregeld. Zelfs de ESTA-formulieren waren ingevuld en betaald. Begin augustus werden de bestelde dollars afgehaald en vol ongeduld wachtten we tot de 15de. Spannend

Maandag 15 augustus 2011

Eindelijk is het zover! Kurt en Katrien brengen ons naar Zaventem Luchthaven waar we rond 19u00 aankomen voor onze vlucht van 21u30 naar London Heathrow. En om direct in de goede sfeer te belanden, drinken we iets in de Starbucks. (wat btw hééééééééél duur blijkt te zijn in Brussel!) 

Bij het inchecken besluiten we in echte last-minute stijl om onze bagage door de luchtvaartmaatschappij rechtstreeks te laten overzetten van de vlucht Brussel-Londen naar de vlucht Londen-San Francisco. Gelukkig denkt Sarah vooral aan het gemak, wat is er nog gemakkelijker als je bagage gewoon laten door te sturen? Geen zorgen extra onderweg! Dus nog snel wat in de handbagage en bagage afleveren. Nu inchecken en dan voor mij nog een farde sigaretten kopen want mijn merk vind je niet in Londen. Californië is dan wel erg anti-rokers, maar twee weken zonder “pafke” zag ik echt niet zitten. LOL, heeft wel zijn vruchten afgeworpen, niet?! Zelfs 24uur zonder “pafke” is al moeilijk voor de oudjes! Ons mama stapt in Londen buiten en gaat roken onder het bord “Please do NOT smoke here”. :) 


Bij de douanecontrole in Brussel werden we ook meteen  geconfronteerd met de strenge vloeistoffenregels! Nochtans hadden we ons voorzien door bij Hema een speciaal reiszakje te kopen. Ja dag Jan! De voorverpakte flesjes van Hema moesten in de vuilbak want er stond geen hoeveelheid op gedrukt! Tot zover de hulp van Hema!

De vlucht naar Londen was voorbij voor we door hadden dat we weg waren. We vertrokken in Brussel om 21u30 en kwamen op dezelfde tijd aan in Londen: super snel :)


In Heathrow namen we een taxi naar Slough waar we een overnachting hadden in het « Express by Holiday Inn »-hotel. Het was echter al zo laat dat we geen zin meer hadden om een restaurant te zoeken en in het hotel was alles qua eten al dicht. Dus even een tripje naar de “Tesco” achter het hotel voor wat chips en cola. Dit kenden we nog van onze bezoekjes aan onze dochter Ellen toen ze in Londen werkte.

Dinsdag 16 augustus 2011

Na een nachtje, dat Sarah stijf van de zenuwen amper doorstaan heeft, is het eindelijk ochtend en maken we ons klaar om te ontbijten.. Veel klaarmaken was er niet aan want onze spullen stonden nog op de luchthaven :)
Dan maar ongeschoren (nu praat ik voor mezelf) naar het ontbijt. ROFL

 
Daarna inpakken, wat in ons geval dus wel heel snel ging, naar beneden een taxi bestellen en op naar Heathrow! 


Inchecken bij Virgin Atlantic ging heel vlot zodat we ruim de tijd hadden om de luchthaven te verkennen (de vertrekhal dan toch). Nog wat sigaretten voor Bernadette, de oordopjes had ze al, en om half twee (lokale tijd) ging de Boeing 747 de lucht in voor een uurtje of elf. Slapen ging niet echt want er waren veel te veel goede films tijdens de vlucht :) En vreemd genoeg was ik ook niet moe! De stress van de vlucht viel van mijn schouders en ik liet mezelf eindelijk toe blij te zijn dat ik in de lucht hing!


Rond 16u00 (ook weer lokale tijd) landden we op San Francisco Luchthaven. Nu nog door de grenscontrole. Sarah is er niet helemaal gerust in (ze kent mij en ik mag dus absoluut niet grappig zijn, you never know hé!) maar dankzij een heel vriendelijke douanier aan het loket en onze ESTA-formulieren, ging het heel vlotjes. Ze vonden ons zo mooi dat er zelfs foto’s gemaakt werden om bij te houden :) 
De agent wilde vooral van mij weten wat ik in de US kwam doen. Gelukkig had Leen mij vooraf uitgebreid gebriefd en kon ik dus op al zijn vragen antwoorden. Hij vroeg zelfs of ik in de US kwam wonen. Moest hij nu 30 jaar jonger zijn had ik misschien ja gezegd. :) 

In de aankomsthal staat Leen ons al op te wachten mét naamboordje om haar dorpje te verkennen en ons over onze jetlag heen te helpen :)

Picking up the Nullens family at San Francisco International Airport (SFO).Tuesday, August 16, 2011 at 4:34pm

Dus op naar de auto en richting Palo Alto. Sarah krijgt nu eindelijk door wat het Oak Creek Hotel is (again lucky me!) en ik krijg ook weer eens een lesje geleerd: daag nooit een jongedame uit en zeker geen twee jongedames.
Ik had namelijk enkele opdrachten voor de dames bedacht en de eerste opdracht was een hoofddeksel voor mijn teer bloot bolleke. Eigen schuld, dikke bult! Jaja, be carefull what you wish for! :)  



Daarna werden wij in ons hotel (The Zen Hotel) gedropt. We fristen ons wat op en daarna ons eerste echte maaltijd in Californië, Palo Alto. Ik weet nog precies wat iedereen gegeten heeft (het ticketje bijhouden helpt).
Vergeet zeker niet de mannen die God’s boodschap verkondigen op straat, de winkels waar je echt alles hebt tot ‘savonds laat, de parkeerplaatsen vlak voor de deur (Amerikanen houden niet van ver wandelen) en de mooi verlichte bomen in het centrum!


En zelfs om 11 uur ’s avonds is het hier nog lekker warm. Heerlijk! We voelden ons direct thuis!
Hebt gij chance van een van de uitzonderlijk warme nachten mee te maken in CA!
Zijn wij niet nog in de hottub gekropen na het eten? Heerlijk genieten (nadat het 10min had geduurd voor ik in mijn badpak erin durfde kruipen :)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten