zondag 5 februari 2012

birthday skiën, good times!

Zaterdag 4 februari 2012

Vermits Olivier dit weekend niet mee is, kan ik mijn skipas gebruiken om mij een paar dagen in Squaw te amuseren.


Het is plezant om terug op skis te staan en ik kan eindelijk meer van het Squaw skiresort verkennen, want de vorige keer dat we in dit skigebied waren, zaten we vast op de groene piste, te klungelen met een snowboard.

Dit geeft meteen een totaal ander en veel positiever beeld van dit skigebied en ik moet toegeven dat het een van de betere rond het meer is, ook al heeft het niet de prachtige views op het blauwe meer. Het zicht van emigrant peak moet alleszins niet veel onderdoen!


Vergeleken met Heavenly heeft Squaw veel minder bomen en platte smalle doorsteekstukken, waardoor het plezanter is om aan een stuk te blijven doorgaan. De mogelijkheden zijn eindeloos en het is dan ook  niet verwonderlijk dat we al gauw opsplitsen en elk zijn eigen weg, dare devil niveau aangaat. Ik blijf samen met Dominique op de upper mountain en we amuseren ons op de blauwe pistes van Gold Coast en Shirley Lake. Tegen 3pm houden we het voor bekeken en keren terug via de lange mountain run helemaal tot beneden aan de village.


We wachten aan het haardvuur op de rest die nog de laatste lift van de dag hebben genomen en gaan dan apres skiën buiten op het terras van 'Le Chamois' bar.


Ik koop mezelf op de terugweg naar de cabin nog als verjaardagskado een skihelm, want nu dat ik bij de dertigers behoor, moet ik toch wat meer verantwoordelijkheid opnemen en dus mij beter beschermen :) Better safe than sorry!

Zondag 5 februari 2012

Weer een lange dag skiën in Squaw, perfect om mijn nieuwe helm te testen. Nu dat we al een beetje het terrein kennen, slagen we erin om redelijk wat pistes af te skiën in een korte tijd.


Ik amuseer mij, maar 2 dagen skiën begint zijn tol te eisen op mijn knieën en ik hou het rond half 4 al voor bekeken. Blijkt dat 30 jaar worden toch zijn effect heeft hehe.


Op weg naar huis, val ik als een blok in slaap op de achterbank. Ookal heb ik dan geen uitgebreide party gehad voor mijn dertigste verjaardag, toch kan ik niet klagen dat ik mijn verjaardagsweekend niet goed heb ingevuld :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten