donderdag 16 februari 2012

DMV en auto miserie continues

Als men hier in California een verkeersovertreding begaat zoals te snel rijden, krijgt ge niet alleen een boete maar komt er ook een punt op uw rijbewijs te staan.

Dit heeft nare gevolgen want je auto verzekering gaat omhoog als ge een punt op uw driver license hebt... gelukkig kan je dit punt op je record verbergen door traffic school te volgen, waar je weer een paar hoofdstukken moet bekijken van het verkeersreglement en daarna multiple choice vragen invullen als test. Een enorme verspilling van je tijd, maar zeker de moeite waard om dat punt onzichtbaar te maken zodat je verzekering niet stevig omhoog gaat.


Wel nu,

In mei 2010 reed ik iets te vlotjes uit de bergen en werd aan de kant gezet door een overactieve politieagent die mij op de bon smeet,  na heel de miserie van het verliezen van de boete, had ik  speciaal traffic school gedaan om ervoor te zorgen dat bij onze vernieuwing van de verzekering het bedrag niet astronomisch zou omhoog gaan (lees: bezoek schoonouders part 2: Yosemite & Kings Canyon/Sequoia )

Maar wat blijkt nu... ik ga begin deze maand langs bij een verzekeringsagent om een goedkopere quote vast te krijgen en deze kerel weet mij te zeggen dat mijn punt wel degelijk zichtbaar is in het systeem en hij oppert dat het waarschijnlijk niet was doorgevoerd in de DMV database, dus ik zal terug naar het court in Mariposa moeten bellen om uit te vissen of zij dit hebben doorgegeven aan de DMV en dan ook nog eens de DMV contacteren!

Tijdens een snel telefoontje naar de Mariposa traffic clerk, kom ik te weten dat zij wel degelijk het certificaat van mijn traffic school hebben gevalideerd en doorgegeven aan de DMV, en zij stuurt voor de zekerheid nog snel een memo hierover naar DMV.

Nu het moeilijkste van de hele zaak, iemand aan de lijn krijgen bij de DMV!

bij mijn eerste poging op 6 februari moet ik wel enorm veel geduld uitoefenen...
grrr, even if you call to the DMV you have to wait for +45 minutes!! seriously, when I finally get through at DMV after 1h on hold, they hang up at me???!!!!
Ik bel opnieuw en krijg uiteindelijk maar een mediocre antwoord nl dat ik ze 4 tot 6 weken moet geven om het aan te passen...

WHAT THE F***, het is al ingediend in 2010!!
Hebben ze niet genoeg tijd gekregen misschien?!

Om alle risico's te vermijden moet ik maar zelf langsgaan bij de DMV voor een kopie van mijn drivers record.


Vandaag besluit ik om naar de DMV te gaan om daar mijn tijd te verdoen, maar gelukkig moet ik deze keer maar 20min wachten om de outprint te krijgen tegen betaling van $5 en voor de zekerheid laat ik ze aan het loket nog eens controleren of het cleared is.

Ondertussen heb ik op valentijnsavond ook een minder aangenaam kadootje gekregen... ik weet niet of de rijder van de motorbike teveel champagne ophad of niet, maar hij heeft zijn geparkeerde brommer tegen de voorkant van de auto laten vallen: gevolg, een deuk in de motorkap en een kras van 15cm langs de koplamp... gelukkig heeft hij een briefje achtergelaten...!

Aangezien ik vandaag toch al aan het rondrijden was voor de DMV, kan ik ook ineens uitvissen hoeveel het kost om dit te laten herstellen. Eerst op Yelp een paar body shops opgezocht en na mijn verbazend kort bezoek aan de DMV ben ik langs een aantal gereden voor een raming van de kosten. Jawadde, dat kost losjes $1000. Hopelijk zal de schuldige deze centjes ophoesten...