maandag 22 februari 2010

I-765 oftewel werkvergunning part 2

Vandaag heb ik een afspraak op het Uscis kantoor in San José voor de biometrische gegevens te registreren voor mijn werkvergunning. Ik had mijn I-765 al online ingevuld, maar deze gegevens kunnen ze nog niet via de wondere wereld der computers en internet verzamelen. Gelukkig heb ik vandaag een afspraak dus ik zorg dat ik 5 minuutjes voordien de parking op rijdt.
Binnen mag ik direct mijn gegevens invullen en ID voorleggen. Maar dan kom ik weer in aanraking met de verschillen hier in de USA. Ik moet mijn gewicht opgeven in pounds maar hoeveel is in godsnaams 1 US pound ? Normaal converteer ik dit op mijn iPhone met een handige application maar het is verboden om een gsm binnen te brengen dus heb ik die uit voorzorg in de auto laten liggen. Ik vraag het dan maar aan de mensen rondom mij , maar niemand weet het juiste antwoord. Ik gok dan maar iets en zet voor de zekerheid mijn gewicht toch ook nog in kg. Gelukkig wist ik al mijn lengte in ft/inches van onze fietsaankoop.
Vervolgens is het meteen mijn beurt om voor de 10de keer mijn vingerafdrukken te laten nemen. Ze hebben al een databank op zich voor enkel mijn vingerafdrukken zou ik zo denken...
Nog een foto en een handtekening en vijf minuten later sta ik weer buiten.
Hoe traag dat het bij de DMV gaat, zo snel ben ik buiten bij USCIS... dat ze daar maar eens een voorbeeld aan nemen. En het valt mij te binnen dat ik eigenlijk een fictief getal had kunnen invullen bij gewicht en lengte want dat hebben ze nu niet echt gecontroleerd en ik vraag me ook af waarom ze dit moeten weten voor een werkvergunning. Maar ja, dat is ook Amerika.
Nu mag ik in de loop van de komende weken mijn werkkaart in de bus verwachten en kan ik de volgende stap zetten in de zoektocht naar een job.

Wanneer ik thuis kom steekt er een melding in de brievenbus dat er een pakje is aangeboden geweest. Dat moet het pakje zijn van Ann & Raf voor mijn verjaardag (3 februari). Whoohoo, ik ben benieuwd wat er in zit...!

Vanavond eerste keer mixed hockey, best wel plezant en stevig voor de fysiek, het niveau ligt redelijk hoog en ik merk dat ik toch beter terug een beetje aan mijn conditie moet werken want achter mannen aan lopen, daar wordt ge toch redelijk moe van ;)

2 opmerkingen:

  1. Is Olivier daar wel mee akkoord?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag leen en olivier,
    Het lijkt daar best ingewikeld om alles in orde te krijgen wat papierwerk betreft. Nou ja, hier is dat al niet veel beter. Als vakantieganger, ben reeds viermaal in los angeles geweest, heb je geen kijk op die vestigingsproblemen.
    Geniet van de zon want hier regen en nog eens regen. Zou de somberste februari maand zijn geweest sinds het begin van de weer registratie in 1838.
    Hoop dat je snel werk vind.
    Nog zonnige dagen en vriendelijke groeten
    Tante Berth en Stan

    BeantwoordenVerwijderen