woensdag 17 februari 2010

it's electrifying

Dinsdag 16 februari


Heb me als volunteer opgegeven voor de World Cup Qualifier van 26 maart tot 3 april in San Diego, een toernooi waarbij de nationale vrouwenteams van USA, Canada, Mexico, Frankrijk, Korea en last but not least BELGIE :) spelen voor een plaatsje op de World Cup in augustus 2010 te Argentinië. We zulllen eens zien of ze daar iemand kunnen gebruiken die Nederlands en Frans spreekt en bovendien een groot deel van het nationale team kent bij voornaam...

Woensdag 17 februari

Er is geen stroom voor bijna een ganse dag. De oorzaak?
In East Palo Alto is om 8 am een vliegtuigje gecrasht in de mist en heeft de hoogspanningskabels en/of toren omvergemaaid, gevolg, heel Palo Alto en delen van Mountain View en Menlo Park zonder electriciteit.



Olivier merkt er niks van want Stanford University heeft zijn eigen power plant en op campus hebben ze dus als enige in de buurt stroom. Buiten de campus is het een heel ander verhaal. Heel de stad ligt plat, alle winkels en restaurants zijn dicht, geen verkeerslichten dus chaos op de weg en voor de rest is het nu downtown een beetje ghost-town...
Hier in ons gebouw zijn de gangen pikdonker en gelukkig kan ik rondlopen met de handige application "flashlight" op mijn iPhone. De community doet echter veel moeite om het ons zo comfortabel mogelijk te maken. Tegen 2pm hebben ze in alle donkere traphallen en gangen lampjes gelegd en overal hebben ze tips onder de deur geschoven om zo economisch op te springen met de frigo en dergelijke.

Mijn oplossing voor dit probleem:  het is gelukkig een opmerkelijk warme lente dag in februari, 20°C en een stralende zon , dus neem ik mijn boek mee naar beneden en installeer mij aan het zwembad voor een namiddagje lezen. Ondertussen weet ik aan de hand van de langszoevende golfkarretjes dat het probleem nog steeds niet is opgelost. Ideale oplossing zou ik zo zeggen , want er kan toch niks anders gedaan worden , geen tv,internet,licht... letterlijk back to the stone age, hopelijk duurt de stroomonderbreking niet te lang want de dingen in de frigo liggen hier toch niet op te wachten.


 Rond 16u wordt het me zelfs te warm aan het zwembad, volgende keer moet ik toch maar de zonnecrème bovenhalen want de zon brandt fameus ookal is het nog maar februari. Dus besluit ik om even langs te gaan bij Olivier om even mijn mails te checken. We zijn juist aan het bedenken dat we best wat kaarsen kunnen gaan scoren in de supermarkt voor als het donker wordt maar om 18u springt alles terug aan en wordt er luid gejuicht op het domein.

Meer updated informatie op een ander blog over de crash en stroomonderbreking
alles van begin tot einde beschreven en meer :)

Ik vraag me af of het niet beter is om zoals in België de powerlines in de grond te leggen , het heeft ook zijn nadelen zoals steeds de stoep openleggen en het zal ook wel meer kosten, maar dan hebt ge geen mooie natuur die bezoedeld wordt door hoogspanningslijnen en zouden er veel minder power outages zijn bij een beetje storm of een crash...
Stof tot nadenken...

'S avonds is er terug pick-up hockey maar er komen niet veel mensen opdagen omdat ze dachten dat de verlichting ook niet zou werken aan het hockeyveld. (logisch als ge al die berichten in het nieuws ziet)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten