vrijdag 26 maart 2010

drukke week

Maandag 22 maart :

Het enige dat vandaag echt op het programma staat is het terugbrengen van onze snowboard rental gear en 's avonds een sessie mixed hockey. Tijd om eens te beginnen met het catalogeren en opkuisen van al mijn foto's, al gauw is de dag voorbij en moet ik mij nog haasten om tijd aan het hockeyveld te zijn. Ben nog zo stijf als een plank, een leuk souverniertje van ons skiweekend. De eerste paar passes zijn pijnlijk voor mijn armen , maar naarmate het vriendschappelijk partijtje vordert, begint alles wat soepeler te worden. De beste remedie tegen spierkrampen is nu eenmaal beweging. Doodmoe kom ik terug thuis en heb zelfs de fut niet meer om in het zwembad te duiken. Hoop dat ik morgen niet nog strammer ben dan vandaag.

dinsdag 23 maart:

de spierpijn is over, enkel als ik nog mijn armen moet opheffen voel ik dat ik leef. Vandaag is het een rustdag, ik doe de was en de plas en begin te studeren voor Californisch rijbewijs, relax met het studieboekje aan het zwembad :)

Woensdag 24 maart:

Today is administration day, aangezien ik mijn werkvergunning heb gekregen kom ik eindelijk in aanmerking voor een social security number, één van de must-haves to become a legal alien in San Francisco.
Dus off we go naar het lokale social security office voor een SSN-aanvraag. Na welgeteld 10 minuten sta ik weer buiten. Gewoon een zoveelste form invullen (waar ik ondertussen al redelijk ervaren in ben) even laten overtypen door de vrouw aan de balie en klaar is kees, nu mag ik weer onze postbus in het oog houden en wachten tot mijn social securitynr in de bus valt.
Aangezien de DMV maar 300m verder ligt, spring ik daar ook even binnen om te informeren wat ik allemaal moet doen om een Californisch rijbewijs te krijgen.
Inderdaad we hebben nog steeds geen Californisch rijbewijs (normaalgezien moet ge dit binnen de 10 dagen of 30 dagen aanvragen) gewoonweg omdat we nog niet gecontroleerd zijn, geen tijd hebben , en vooral geen zin hebben om te wachten bij de DMV om te horen te krijgen dat ge nog niet al de gegevens hebt. Ik heb nu pas mijn work authorization en ze hadden mij aangeraden om te wachten tot ik mijn SSN had. Wat ik dus vandaag ben gaan aanvragen. Kan dus pas mijn written test gaan doen binnen 2 weken en dan moet ik nog een afspraak maken voor een driving test...
Gelukkig konden ze mij al wel het formulier meegeven dat ik moet invullen om in aanmerking te komen voor een rijbewijs. Kan dit nu thuis op het gemak invullen in afwachting van mijn SSN.

Donderdag 25 maart:

Vanavond hebben we afgesproken om te gaan eten met Tunde, een collega van Olivier en een Amerikaan die nu op Esat in Leuven aan het werken is, maar jarenlang in San Diego, LA en San Francisco heeft gewoond en deze week een conferentie heeft in SF. Na wat twijfelen en 'yelpen' * gaan we voor een restaurant in hawaian style op Geary and Masonic. De tijd vliegt voorbij en we hebben het natuurlijk over de gelijkenissen en verschillen tussen Belgie en USA die we nu vanuit 2 verschillende standpunten kunnen aanschouwen en we krijgen nog wat interessante tips mee van Tunde over het reilen en zeilen in San Francisco.

* yelpen = dingen opzoeken op www.yelp.com, een website waar men allelerei reviews en info over commerce kan zoeken in de omgeving van restaurants tot kappers en veel andere zaken.
idem werkwoord als googlen, skypen, buzzen, bloggen en yahooen :)

Vrijdag 26 maart:

We hebben een meeting deze avond met een paar leden van de South bay Belgians, een andere groep Belgen in de Bayarea, de andere groep, Belgica, is eerder een studentenvereniging van Stanford. We beginnen eerst met een aantal Belgische biertjes te drinken in the Rose & Crown pub in Palo Alto en gaan dan eten bij de Thai "Mantra". We leren interessante mensen kennen en hebben deze avond weer veel bijgeleerd. Morgen is er een grote meeting van de Northern Califorinian Belgians met wafels en frieten maar wij hebben al andere plannen. Heb van Joachim twee Belgische vlaggen kunnen lenen om dit weekend onze Belgische Panters te kunnen ondersteunen in hun queeste naar deelname aan de World Cup fieldhockey tijdens de qualifier in San Diego. We gaan van de gelegenheid gebruik maken om het stuk kust van Big Sur tot Los Angeles te verkennen en een visite aan Seaworld te doen voordat ze de "shamu" shows cancellen omwille van de agressieve killerwhales (die het niet meer eens zijn met hun gevangenschap, ge zoudt voor minder cranky worden). Sommige verklaren ons zot dat we naar San Diego rijden , maar de vliegtuigtickets zijn duur in het weekend en zo hebben we het al allemaal eens meegemaakt voordat de familie naar hier komt en weten we welke plaatsen de moeite waard zijn om te zien en welke niet...

Aan iedereen een goed weekend gewenst !

4 opmerkingen:

  1. Hi Tunde,

    Can you read all the blogs?? Mijn nederlands is nogal "dirty" dialect :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 23 maart:
    Verjaardag Sarah niet vergeten! ;-) Eeeeeen check ... done! :-)

    Seg suske, heb je mijn prins nog niet gevonden bij al je ontdekkingen in the states?
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Saar:
    uit jaarlijkse gewoonte ben ik altijd op de verkeerde dag...

    Als je op Mexicanen of Latino of surferboys valt dan loopt er hier veel rond, maar echt ene om van achterover te vallen heb ik nog niet tegengekomen :)

    BeantwoordenVerwijderen