donderdag 18 maart 2010

Work authorization

Yoehoe, we zijn weer een stapje dichter bij de mogelijkheid om te gaan werken want vandaag steekt mijn werkvergunning in de bus !!
Het is zowaar een coole card met handtekening, marginale foto en zelfs vingerafdruk...en meer beveiliging dan op onze Belgische identiteitskaart dus het zal wel een heel belangrijk document zijn hier in de US of A.


Heel het proces van work authorization aanvragen heeft uiteindelijk bijna twee maand geduurd, ben begonnen met het I-765 online in te vullen op 29 januari en mijn biometrische gegevens ben ik gaan laten opmeten op 22 februari in het USCIS kantoor in Santa Clara. Al bij al valt het dus nog mee (als ik moest afgaan op de verhalen die ik eerder had gehoord dan was de wachttijd variƫrend tussen 1 dag en 2 jaar!)

Kan eindelijk beginnen zoeken naar mogelijkheden in en rond Stanford en eens binnenspringen bij het Career center. Via de hockey was er ook al iemand die ging informeren of ze in een praktijk in Redwood city geen nieuwe physiotherapists aannamen, dus afwachten wat dat geeft.

Vandaag ga ik de geneugten van het wassen verder onderzoeken , hier hebben ze wasverzachter in de vorm van sheets die ge in de droogkast bijsteekt. Ik heb ons een doos aangeschaft die in promotie was dus ga dit eens testen. Grote wasjes , kleine wasjes, steek ze allemaal tegelijk in een oversized amerikaans wasmachien...inderdaad de trommel is zo groot dat ik echt al ons kleren bijeen moet rapen om een machine vol te krijgen (het kost tenslotte iedere keer $1,5 :) ) Hier in de laundryroom hebben ze gelukkig wat moderne wasmachines als bij Chris. Het is een frontloader en heeft een gewoon bakje waar ge uw waspoeder/product en wasverzachter kunt indoen. Geen gezever meer met wachten tot de rinse-cycle begonnen is om wasverzachter toe te voegen. Het enige nadeel dat ik nog ondervind is dat na de droogkast er toch nog steeds kleren zijn die wat vochtig zijn en dan moet ik ze allemaal samen met de delicatere kledingstukken openhangen in het appartement om te drogen, maar we hebben maar 4 stoelen dus enige creativiteit is vereist.

Vanavond zijn we onze rental gear gaan halen voor ons weekendje snowboarden aan Lake Tahoe. Via internet was ik op een skiverhuurder gekomen in Mountain View die voor zeer democratische prijzen ski en snowboardmateriaal uitleent. We moeten even zoeken want ligt een beetje verdoken tussen allerlei bedrijven maar eenmaal als we het gevonden hebben blijkt het een gezellige winkel te zijn en zijn ze heel behulpzaam in het vinden van het juiste materiaal. We vragen ook nog maar een helm voor ons twee, want we willen niks voorhebben hier in Amerika ookal hebben we wel een ziekteverzekering. Voorkomen is beter als genezen en bovendien is het nogal absurd dat we wel een fietshelm hebben en geen helm zouden nemen voor het snowboarden. Wanneer we bepakt en bezakt buiten komen bij "the ski renter" hebben we er alleen nog maar meer goesting in gekregen!

Tahoe here we come !

4 opmerkingen:

  1. Nathalie Pochet23 maart 2010 om 21:10

    een dikke proficiat!! en veel succes met het vinden van een toffe job!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat van die Belgische identiteitskaart moet ik helaas ontkennen. Deze is meer beveiligd dan eender welke .... al is't maar omdat ik me ermee bezig hou (of nu juist net niet?) ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kunt ge u eindelijk nuttig maken ;-) !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Elke Sommerijns28 maart 2011 om 06:12

    Lene, werken is toch niet aan u besteed?? ;-) Just kidding! Ik duim mee!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen